3. oktober 2016

Pressemeddelelse: Kulturnatten 2016 hos Liv&Død: Inden jeg dør…

PRESSEMEDDELELSE: Landsforeningen Liv&Død åbner endnu engang dørene til Kulturnatten.

Alle bærer rundt på en livshistorie, der er værd at fortælle. Din livshistorie er ikke kun guld værd for dig selv, men også for dine nærmeste, som du kan dele dine vigtige minder med.

Min Livshistorie

Gem og del dine minder med “Min Livshistorie”.

Fortæl din livshistorie

Hos Liv&Død kan du møde den danske virksomhed bag it-værktøjet ”Min Livshistorie”, som vil fortælle om, hvordan du kan gemme alle dine skønne minder – fotos, fortællinger, breve, lydoptagelser etc. – ét sted digitalt, til stor glæde for dig selv og dine kære.

Du kan også møde Kristian Lund, som er en af de personer, som har valgt at gemme sine minder i “Min Livshistorie”, så de er tilgængelige for familien efter hans død.

Lav en bucket-liste

Hvad vil du gerne nå, inden du dør? Skriv dine ønsker til, hvad du skal nå, inden du dør, på en stor tavle, som vi har opstillet udenfor. Alle har mulighed for at bruge tavlen under Kulturnatten og lave en liste over, hvad de gerne vil nå, inden de dør – og måske også samle lidt inspiration til nye ideer fra andre, der skriver på tavlen.

Hjælp, hvad gør jeg med min egen og familiens data

Få styr på din digitale arv.

Hvad har du i skyen?

I dag lever de fleste af os et digitalt liv med fotos og filer gemt på cloud-tjenester eller mobilen, e-mail-konti og sociale profiler på Facebook, Instagram etc. Dermed efterlader vi os en digital arv, den dag vi dør. Besøg os og lær om digital arv, så du kan få styr på din egen og dine nærmestes digitale arv. Det sker i Funebariet – vores videncenter om død og begravelse.

Sabina Mathew kommer forbi og synger.

Musikalske perler

I løbet af aftenen kan du forkæle ørene i selskab med Sabina Mathew, der med en fantastisk røst synger alt fra gospel og pop til rock. Sabina Mathew har sunget og turneret med en bred vifte af kendte artister i både ind- og udland. Til daglig er hun solist og korleder i en række gospelkor og forsanger i salmebandet Aera.

Livseliksir

Kaffe er på mange måder vor tids livseliksir, som et hav af danskere snupper op til flere kopper af i løbet af dagen, både pga. smagen og den opkvikkende effekt.

Få en lækker kop kaffe.

Gå fornyet ud i natten ovenpå en kop velduftende og velbrygget kaffe – espresso, latte, cappuccino etc. – serveret af ”Kristians Kaffe”, der denne aften gæster Liv&Død.

Der er kakao til børnene og te til dem, der hverken drikker kaffe eller kakao.

Harley Davidson rustvognsmotorcykel.

Kom tæt på en rustvognsmotorcykel

Udenfor står Danmarks eneste Harley Davidson rustvognsmotorcykel, som er et alternativ til den traditionelle rustvogn. Motorcyklen er venligst udlånt af Begravelse Danmark, og ved motorcyklen kan du møde bedemænd til en snak om både køretøj og arbejde.

Derudover kan du i Funebariet – vores videncenter om død og begravelse – få svar på, hvad der sker, når vi dør, og hvordan vi kan tage afsked med vores kære.

Liv&Død ligger centralt placeret i det indre København på Nikolaj Plads 27 og har til Kulturnatten den 14. oktober åbent kl. 18-24.

Kulturnatten

Vores plakat for Kulturnatten.

Arrangement Tidspunkt
Foredrag med virksomheden bag it-værktøjet ”Min Livshistorie” 19:00 – 19:30